O nás
Sme súčasťou organizácie PSI združujúcej firmy v reklamnom priemysle po celej Európe.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
platné od 20.6.2017
Tieto Všeobecné obchodné podmienky PRESENTAS, s.r.o. určujú hlavné zásady a
princípy obchodných vzťahov PRESENTAS, s.r.o. so svojimi odberateľmi. Všetky
ustanovenia tu uvedené sú platné pokiaľ nie je písomnou zmluvnou formou s
odberateľom explicitne uvedené inak.
1. Definícia pojmov
Pokiaľ nie je z kontextu zrejmé niečo iné majú v týchto Všeobecných obchodných
podmienkach a ich prílohách nasledovné výrazy tento význam:
1.1. ”dodávateľ” – znamená spoločnosť PRESENTAS, s.r.o. so
sídlom Robotnícka 47, 919 01, Trnava.
1.2. ”odberateľ” – znamená fyzickú alebo právnickú osobu,
ktorá vstúpila do obchodného vzťahu so spoločnosťou PRESENTAS, s.r.o. a to
predovšetkým vystavením objednávky v písomnej forme, potvrdením ponuky
e-mailom, podpisom kúpnej zmluvy, zmluvy o dielo alebo inej formy písomnej
zmluvy
1.3. ”produkt” – znamená všetok tovar, ktorý dodávateľ
predáva vrátane:
1.3.1. brandingu, resp. označovania produktu všetkými možnými
spôsobmi podľa priania zákazníka ako tampoprint, sieťotlač, vyšívanie, flock
atď.
1.3.2. všetkých grafických, výrobných a servisných prác a
poskytovanie dopravy dodávateľom alebo iným dopravcom
1.4. „ObZ“ – znamená zákon č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník
) v platnom znení
1.5. „VOP“ – znamená Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti
PRESENTAS, s.r.o.
1.6. „vzorka“ – znamená produkt nachádzajúci sa vo
vzorkovnici dodávateľa poskytovaný odberateľovi na zapožičanie na dobu určitú.
1.7. „doručenie písomnosti“ – znamená, že písomnosť sa
považuje za doručenú dňom nasledujúcim po jej odoslaní poštou, alebo mailom.
2. Objednávka produktu
2.1. Odberateľ objednáva produkt a služby u dodávateľa písomne:
2.1.1. e-mailom na adrese presentas@presentas.sk alebo priamo na
e-mailové adresy
jednotlivých obchodníkov uverejnených na internetovej stránke,
2.1.2. poštou na adresu Robotnícka 47, Trnava, 91701
2.1.3. priamo na presentas.eshop.sk
2.2. Odoslané objednávky musia obsahovať základné náležitosti ako: číslo objednávky, kontaktnú osobu, spôsob prevzatia produktu, popis objednaného produktu s kódmi podľa aktuálneho cenníka počty kusov.
2.3. Ak sú premetom objednávky aj grafické práce,
odberateľ je povinný vykonať dôkladnú kontrolu vyhotovených grafických návrhov
ešte pred odsúhlasením. Za chyby zistené po odsúhlasení grafického návrhu
dodávateľ nezodpovedá.
2.4. Objednávky sú u dodávateľa zaraďované do systému a vybavované
v poradí, v akom prichádzajú. Každá potvrdená objednávka je záväzná.
2.5. Odberateľ má právo stornovať záväznú objednávku iba v prípade
výrazného omeškania dodávky oproti predpokladanému termínu dodania a to iba v
rozsahu meškajúcej dodávky.
3. Dodanie produktu
3.1. Dodanie produktu sa uskutočňuje vopred dohodnutým
spôsobom: osobným prevzatím odberateľom u dodávateľa, osobným doručením
dodávateľa odberateľovi, alebo odovzdaním na prepravu.
3.1.1 Pri osobnom prevzatí, resp. doručení produktu odberateľ
svojim podpisom na dodacom liste alebo faktúre dodávateľa potvrdí správnosť a
kompletnosť dodávky.
3.1.2 Pri použití prepravcu sa faktúra, dodací list a produkt
odovzdajú prepravcovi. Produkt je zabalený a zabezpečený. Odberateľ je povinný
pri preberaní produktu skontrolovať neporušenosť a kompletnosť zásielky a túto
potvrdiť na prepravnom liste.
3.2. Produkt sa považuje za prevzatý odberateľom od doby,
kedy dodávateľ odberateľovi, jeho zástupcovi alebo prepravcovi umožní s ním
fyzicky disponovať (bez ohľadu na to, kto platí dopravné náklady alebo
poistenie produktu počas prepravy).
3.3. Ak je dohodnuté osobné prevzatie u dodávateľa,
odberateľ sa zaväzuje odobrať objednaný produkt alebo jeho časť najneskôr do 5
dní od písomnej alebo mailovej výzvy dodávateľa.
3.4. Ak je dohodnuté doručenie tovaru odberateľovi,
podmienky sú nasledovné:
– v rámci mesta Trnava pri objednávkach do 500 eur bez dph odberateľ hradí dopravu 5 eur bez dph
– v rámci mesta Trnava pri objednávkach nad 500 eur bez dph je doprava zdarma
– v rámci trnavského kraja a mesta Bratislava pri objednávkach do 500 eur bez dph odberateľ hradí dopravu 7 eur bez dph
– v rámci trnavského kraja a mesta Bratislava pri objednávkach nad 500 eur je doprava zdarma
–
mimo trnavského kraja sa cena
za dopravu kalkuluje individuálne
4. Ceny a zľavy
4.1. Zoznam produktov i s predajnými cenami je obsiahnutý v
katalógoch a cenníkoch dodávateľa. Z týchto cien má dodávateľ právo poskytnúť
zľavy s ohľadom na množstvo predaného produktu, momentálnu situáciu na sklade a
podľa aktuálnej cenovej politiky dodávateľa.
4.2. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeny cien a obsahu
cenníka.
4.3. Dodávateľ má vyhradené právo dohodnúť s odberateľom
osobitné cenové a platobné podmienky pri konkrétnej objednávke bez ohľadu na
úpravu vzájomných vzťahov vo VOP a iných zmluvách.
4.4. Cena produktov v katalógu nezahŕňa náklady za služby,
potlač, dopravu, poistenie a DPH.
4.5. Na základe každej objednávky pripraví
dodávateľ odberateľovi cenovú ponuku, ktorá obsahuje cenu za produkt, úpravu
produktu, celkovú hodnotu objednávky bez dph a s dph. Cenová ponuka platí pri
danom objednanom množstve. Odberateľ je povinný cenovú ponuku odsúhlasiť. Po
jej odsúhlasení dodávateľ začne s realizáciou.
5. Platobné podmienky
5.1. Platba sa vykonáva v bezhotovostným prevodom na základe
zálohovej alebo riadnej faktúry vystavenej dodávateľom pri dodaní produktu,
pokiaľ nie je Dealerskou zmluvou stanovené inak.
5.2. Dodávateľ si vyhradzuje právo čiastkovej
fakturácie za už dodaný produkt.
5.3. Pri prvej objednávke dodávateľ vždy požaduje platbu
vopred na zálohovú faktúru.
6. Vlastníctvo produktu a prechod nebezpečenstva škody
6.1. Odberateľ nadobúda vlastnícke práva k produktu až úplným
uhradením kúpnej ceny a nákladov spojených s dodaním produktu, na ktoré má
dodávateľ v súlade s VOP a zmluvou nárok.
6.2. Nebezpečenstvo škody na produkte prechádza na odberateľa
momentom dodania produktu odberateľovi alebo jeho splnomocnencovi.
6.3. Do doby prechodu vlastníckych práv z dodávateľa na
odberateľa, ktorý má produkt v držbe, odberateľ má všetky povinnosti
uschovávateľa vecí a je povinný produkt na vlastné náklady bezpečne uschovať a
označiť ho tak, aby bol za každých okolností identifikovateľný ako
produkt dodávateľa.
7. Zodpovednosť za škodu
7.1. V prípade, že dodávateľ poruší akúkoľvek svoju povinnosť
vyplývajúcu z jednotlivej objednávky, takéto porušenie nebude mať vplyv na
práva a povinnosti zmluvných strán z iných odberateľom vykonaných objednávok
podľa týchto VOP a iné zmluvné vzťahy medzi odberateľom a dodávateľom.
7.2. Dodávateľ v súlade s § 373 a 374 ObZ nezodpovedá za
škodu, ktorá vznikla odberateľovi v súvislosti s prekážkou, ktorá nastala
nezávisle od vôle dodávateľa a zabránila dodávateľovi v splnení jeho zmluvnej
povinnosti.
9. Záručné lehoty a reklamačný poriadok
9.1. Záručná doba na produkt, dodávaný dodávateľom sa riadi
príslušnými ustanoveniami ObZ. Zmluvné strany sa dohodli, že dodávateľ
poskytuje záruku na vady produktu, ktoré sa vyskytnú v dobe šiestich mesiacov
odo dňa prevzatia produktu odberateľom.
9.2. Odberateľ je povinný reklamovať zjavnú vadu produktu bezodkladne
po jeho prevzatí, najneskôr do 2 dní odo dňa prevzatia produktu. Na neskoršie
uplatnenú reklamáciu sa nebude prihliadať.
9.3. Dodávateľom poskytovaná záruka na produkt v plnom
rozsahu zaniká, pokiaľ bol produkt použitý na ďalšie spracovanie, alebo bol
akýmkoľvek spôsobom upravený, alebo pozmenený.
9.4. Vady musia byť vytknuté písomne, alebo e-mailom na
riadne vyplnenom reklamačnom liste pracovníkovi dodávateľa. Reklamačný list
vyplnený odberateľom obsahuje: obchodný názov odberateľa, dátum vydania
dokladu, ktorým bol produkt zakúpený, číslo faktúry, katalógové značenie
produktu, počet kusov produktu, popis vady, požadovaný spôsob vybavenia
reklamácie.
9.5. V prípade, ak produkt nie je možné opraviť, dodávateľ si vyhradzuje
právo vybaviť reklamáciu náhradným plnením alebo vrátením kúpnej ceny.
9.6. Dodávateľ nenesie zodpovednosť za vady zapríčinené
mechanicky, nekvalifikovanou obsluhou, použitím nevyhovujúceho spotrebného
materiálu, alebo pri inom porušení záručných podmienok, zistených pracovníkom
dodávateľa. Zároveň sa odberateľ zaväzuje uhradiť dodávateľovi všetky náklady
súvisiace s prípadným odstránením vady, ktorá nebola kvalifikovaná ako
záručná.
10.Záverečné ustanovenia
10.1. Ak sú, alebo sa stanú niektoré ustanovenia týchto VOP neplatnými, alebo v
rozpore s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, alebo sa stanú
nevynútiteľnými, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť
ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú
nedotknuté.
10.2. Dodávateľ má vyhradené právo tieto VOP zmeniť. Zmena VOP sa považuje za
účinnú voči odberateľovi dňom zverejnenia VOP na internetovej stránke
dodávateľa – www.presentas.sk s uvedením dátumu platnosti VOP.
10.3. Právne vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP sa riadia
príslušnými ustanoveniami ObZ.